Semana 16

28 mei 2017 - Granada, Spanje

Holaaaa,

Boffen jullie even deze week, aangezien deze voor 90% uit studeren bestond waar verder dus weinig boeiends over te vertellen is, zal het dit keer een wat kortere blog zijn, maar ik ga mijn best doen om er enigszins een aangenaam verhaaltje van te maken.

Maandag begon de dag met een les Lingüística waarin we o.a. het didactisch materiaal wat we in de les daarvoor geanalyseerd hadden, besproken hebben. Hierna ben ik snel naar huis gegaan waar ik ’s middags heb gewerkt aan de opdracht die ik voor dit vak moet inleveren. ’s Avonds heb ik samen met Tom couscous gemaakt die we hebben opgegeten met Lorraine en Claudia, het was zoals gewoonlijk weer een gezellig avondje.

Totaal iets anders, maar aangezien ik toch niet veel boeiends te vertellen heb, is dit wel een interessant verhaal. In totaal wonen we met z’n zessen en een van mijn huisgenootjes is Maria, een Spaanse die als bijnaam ‘het spook’ heeft, aangezien niemand haar ooit ziet, want ze leeft in haar kamer, voornamelijk ’s nachts, en dan dwaalt ze weleens rond door de gangen. Goed, nu was het zo dat we allemaal al enige tijd geen spook meer hoorden, wat we al bijzonder vonden, en het gekke van alles was dat haar deur op een kier stond, wat normaal noooooit gebeurd. Een interessant gegeven om maar eens lekker met elkaar over te roddelen. Wat nou als ze daar gewond of dood in die kamer lag (het zou kunnen), maar niemand durfde in het stinkhol naar binnen. Uiteindelijk heeft Stefano aan de huisbaas gevraagd of hij wist waar Maria was en die heeft haar toen gebeld, want hij had ook geen idee, en wat blijkt: ze is een tijdje weg, waar dat dan mag zijn is natuurlijk weer een ander onderwerp waarover gespeculeerd kan worden, maar het feit is dat ze nu al enige tijd weg is en wanneer en of ze terugkomt, is nog maar de vraag.

Weer terug naar de orde van de dag, dinsdag, had ik een les Cultuur en hierna ben ik thuis weer aan de studie gegaan en heb ik de opdracht voor Lingüística afgemaakt! ’s Avonds had ik zin in tapas, maar aangezien niemand tijd had, heb ik besloten om lekker alleen te gaan en ik heb een gazpacho geprobeerd, aangezien het daar hier nu wel de tijd voor is, want het is sinds maandag zoooooo warm hier in Granada, ja ik weet dat het in Nederland ook niet verkeerd is nu, maar het moment dat je ziet dat het 37 graden is en je alleen maar binnen kan zitten, is het wel een beetje huilen natuurlijk.

Woensdag ben ik ’s ochtends naar Centro de Lenguas Modernas geweest om mijn certificaat op te halen, dus die is nu officieel binnen, en daarna moest ik door naar de uni voor de laatste les Lingüística wat ik oprecht jammer vond, want het waren echt leuke en interessante lessen geweest en het zijn allemaal van die kleine signalen dat mijn verblijf hier in Spanje toch echt aan een einde gaat komen. Hierna heb ik samen met mijn klasgenoot, Rou, wat gedronken op het terras van de uni, en heb ik haar het een en ander over Nederland verteld ter voorbereiding van haar reis in juni. Thuis aangekomen ben ik weer verder gegaan met mijn grootste hobby: studeren.

Donderdagochtend had ik weer een les Cultuur waar de dood van Franco centraal stond en we ook verschillende nieuwsfragmenten en delen van documentaires van hebben gezien, kortom een interessante les. Dit was nog niet de laatste cultuur, omdat officieel volgende week nog een lesweek is maar op de Faculteit Filosofía y Letras (mijn officiële faculteit) zijn er volgende week al examens en was het deze week de laatste lesweek, omdat het zo’n grote faculteit is. ’s Middags ben ik bij Giorgia gaan eten, want haar vriend was op bezoek en jarig, dus dat hebben we toen gevierd! Ondanks dat hij geen Spaans spreekt en ik geen Italiaans, lukt het communiceren redelijk en was het heel gezellig geweest!

Vrijdag was mijn lieve zusje jarig, dus toen hebben we natuurlijk even geskypt met het Skypefront, beetje jammer was dat zij wel cheesecake hadden en ik niet, haha.

Verder heb ik gewerkt aan het verslag wat ik moet maken voor Kunst en dat is nu eindelijk af, olé. Om dat te vieren ben ik aan het eind van de dag koffie gaan drinken met Camila en hebben we een lekker piono op, dat was smullen. Hierna zijn we nog even langs onze favoriete winkel van Spanje geweest, de Ale-hop, een winkel met allemaal van die leuke hebbedingetjes, waar ik me heb weten in te houden en niks heb gekocht, haha.

Helaas dit weekend geen leuke tripjes, maar gewoon studeren, maar dat betekent niet dat je geen leuke uitstapjes kunt gaan plannen natuurlijk… aangezien ik de hele week al met Lorraine en Tom in de woonkamer zit te studeren en zij het ook zwaar hebben, hebben we besloten om vrijdag 9 juni lekker een dagje naar het strand te gaan, ik kijk er nu al naar uit!

Na overdag gestudeerd te hebben, zijn we ’s avonds naar el Patio de Fanculos geweest, een evenement dat mede georganiseerd was door onze Italiaanse huisgenootjes, dus hebben we even sociaal gedaan en zijn we daarlangs gegaan. Het was een culturele expositie met van alles en nog wat en we hebben daar een jamsessies bijgewoond, en dat was echt zo gaaf, er waren meerdere gitaren, trommels, cajon en er werd natuurlijk gezongen!

En toen was het alweer zondag, ondanks dat het niet de meest spectaculaire week was, ging het toch wel weer snel… vandaag heb ik eerst even uitgeslapen, want door de warmte was het er van een goede nachtrust nou niet bepaald van gekomen. Daarna ben ik weer aan de studie gegaan, al was dit niet echt een succes te noemen vandaag… Ter ontspanning heb ik vanavond met Javier tapas gegeten bij 100montaditos, want die had ik al even niet gezien omdat zijn ouders er waren en hij daarmee op vakantie was, dus we hadden genoeg om bij te klesten!

Zo dat was ‘m weer voor deze week!

Besos,

Sanne