Semana 18

11 juni 2017 - Granada, Spanje

Hola allemaal,

Met pijn in mijn hart moet ik bekennen dat dit mijn laatste blog vanuit het mooie Granada zal zijn. Natuurlijk heb ik ontzettend veel zin om mijn lieve vriendje, familie en vrienden weer te zien, maar ik had me hier nog wel een weekje of twee (op zijn minst) kunnen vermaken, uithouden misschien niet, want het is ongelooflijk warm hier (gevoelstemperatuur van zo’n 45 graden!). Maar helaas, aankomende donderdag is het dan toch echt tijd om naar huis te gaan, maar voordat het zo ver is, komt mama nog langs, heb ik nog genoeg leuks te vertellen over mijn minivakantie die maandagavond is begonnen waarvan ik zeer zeker aan het genieten ben en is er weer een vervolg op het verhaal van ‘La Fantasma’

Zoals ik in mijn vorige blog schreef, was maandag dus mijn laatste tentamen om half 7 ’s avonds, wat een tijden, dat blijft bijzonder. Het tentamen was voor mijn gevoel goed gegaan en het is nu afwachten tot het eindresultaat die we eind juni ergens zullen krijgen. Na het tentamen heb ik thuis snel even met Gonnie geskypt en toen nog even met papa en mama. Hierna was het zoals gewoonlijk weer tijd voor het wekelijkse etentje met Tom en Lorraine onder het genot van een welverdiend wijntje!

Dinsdagochtend ben ik samen met Yunko, een meisje uit Japan die bij mij bij de taalcursus zat, gaan ontbijten op zijn Spaans in een cafeetje. Verder ben ik aan het eind van de middag een wandeling gaan maken door Granada om weer even te genieten van de oh zo mooie stad. Ik ben richting de wijk Sacromonte gelopen en ben daar een aantal uitzichtpunten afgegaan en heb ik een grotwoning bezocht. Op de terugweg ben ik langs een aantal winkels gelopen, maar helaas niet geslaagd. Die avond had ik met Javier afgesproken, want zijn ouders waren in Granada en samen met Camila en Erick zijn we tapas gaan eten. Het was superleuk om zijn ouders te ontmoeten en we hebben een hele gezellige avond gehad. Om mijn vakantie te vieren zijn we hierna nog even naar la chupitería geweest.

Woensdag was het vroeg dag, want ik ging een dagje naar Sevilla. Vanuit Granada had ik een blabla car naar Sevilla en rond een uur of 12 was ik dan in de stad. Ik werd afgezet bij Plaza de las Armas waarvandaan ik naar de Metropol Parasol, ook wel Las Setas`(wat champignons betekent, want daar hebben ze wel wat van weg) ben gelopen en onderweg bij een leuk marktje en wat kerkjes ben gestopt. Vervolgens ben ik naar Iglesia del Salvador geweest en daarna heb ik ergens wat tapas gegeten. In de middag heb ik een bezoekje gebracht aan Casa de Pilatos, een oud typisch Andalusisch paleis een mix van Italiaanse Renaissance en Spaanse Mudéjar stijlen. Vooral het mozaïek die zowat overal te zien was, was heel indrukwekkend. Voordat ik een bezoekje ging brengen aan de kathedraal, ben ik nog eventjes door de wijk Santa Cruz, de voormalig Joodse wijk met allemaal schattige straatjes, pleintjes en dergelijke. Aangekomen bij de kathedraal was er gelukkig geen rij en kon ik meteen naar binnen. Helaas was la Giralda, de toren, gesloten, maar was er in de kerk zelf genoeg te zien aangezien deze gigantisch groot is. Hierna ben ik doorgegaan naar het koninklijk paleis van Sevilla, Real Alcázar, dat vandaag de dag nog steeds wordt gebruikt door de koninklijke familie wanneer zij in Sevilla zijn, waar gelukkig ook geen rij stond (schijnt vaak wel zo te zijn namelijk, maar waarschijnlijk had ik geluk, omdat het al aan het einde van de dag was). Zowel het paleis zelf met ook weer een overlood aan mozaïek, en de tuinen waren prachtig en ik heb hier dan ook met veel plezier rondgelopen. Ter afsluiting ben ik naar Plaza de España en Plaza de América gelopen en ben ik even uitgaan rusten in Parque de María Luisa om uiteindelijk weer met een blabla car terug te gaan naar Granada. Het was een intens, maar heerlijke dagje en ik ben blij dat ik deze stad nog heb kunnen bewonderen!

Ondanks dat het vakantie is, was het donderdag tijd om het een en ander te regelen. Er moesten wat mailtjes gestuurd worden, foto’s uitgezocht worden (had er maar een paar gemaakt in Sevilla), een dagje strand voorbereid worden en dat soort dingen. Hier ben ik wel eventjes zoet mee geweest. ’s Avonds was er op de taalschool weer een flamencovoorstelling en daar ben ik samen met Giorgia naar toe geweest, het was weer genieten! Om de avond goed af te sluiten zijn we naar onze favoriete bodega geweest waar we genoten hebben van een aantal heerlijke tapas!

Vrijdag stond er een dagje strand op de planning met Tom en Lorraine, eigenlijk zou Javier meegaan maar door een miscommunicatie was hij er niet bij. We zouden eigenlijk om 9 uur de bus hebben naar Maro hebben, maar die was helaas helemaal vol, waardoor we de bus om 10:15 hadden naar Nerja. Rond half 1 waren we naar een verschrikkelijke busrit, echt die chauffeur kon niet rijden, in Nerja aangekomen waar ik blij was met wat frisse lucht en zijn we direct richting het strand gelopen. Aan het begin van de Semana Santa was ik al eens naar Nerja geweest, maar we waren toen naar het ‘verkeerde’ strand gestuurd. Dit keer wist ik wel waar ik moest zijn en de mooie stranden van Andalusië blijven me verbazen. Ondanks het een beetje bewolkt was, had ik ontzettend veel zin in een frisse duik, die zeker fris was, maar oh zo fijn. Het water was zo helder dat je de bodem gewoon kon zien! Het was een heerlijke dagje strand, ben een aantal keer de zee in geweest en later die dag brak de zon ook nog goed door wat als resultaat wel opleverde dat we alle drie verbrand zijn, maar dat mocht de pret niet drukken. Het enige jammere was dat er iets in de zee was, geen idee wat, wat een soort prikjes gaf en dat was niet per sé pijnlijk, maar wel irritant. Terug aangekomen in Granada hebben we de dag afgesloten met een lekkere paella en een ijsje in het park!

Van zo’n dagje strand moet ik op een of andere manier toch altijd een beetje bijkomen, dus zaterdag heb ik het rustig aan gedaan. Aangezien ik die avond mijn verjaardag zou vieren, kwam Giorgia aan het eind van de middag om te helpen met de inkopen en het versieren van de woonkamer. Met twee volgeladen tassen voornamelijk gevuld met alcoholische versnapering kwamen we thuis. Hierna heb ik nog even een powernapje gedaan, wat gegeten en me klaargemaakt en voordat ik het wist was het al half 10 en kwam Giorgia om te helpen met de laatste dingen. Super lief, Tom en Lorraine hadden een eenhoorn ballon voor me gekocht, omdat we ‘El piso de los unicornios’ (huis van de eenhoorns) zijn, ik was er oprecht heel blij mee. Niet veel later kwam Isabel en die had brownies voor me gemaakt, ook al zo lief. Vervolgens ging de muziek aan en een uurtje later zaten we met z’n tienen in de woonkamer. Het was een leuke mix van allerlei nationaliteiten (Italiaans, Frans, Belgisch, Duits, Colombiaans, Chileens en Nederlands) en ik heb ontzettend naar mijn zin gehad.

Hierna zijn we nog doorgegaan naar Granero om lekker te dansen, en geloof me dat hebben we gedaan! Al met al een geweldige avond…

… de ochtend daarentegen was een stuk minder leuk kan ik je vertellen, want de kater was aanwezig hoor, dat heb ik geweten, maar goed ook dat overleven we wel, haha. Na een paracetamol, water en een frissende douche kon ik er nog steeds niet tegenaan, maar ik had afgesproken met Dorien en Jos (tante en oom van papa’s kant), dus met mijn zonnebril op trotseerde ik de straat. We troffen elkaar op een plein in het centrum en hebben daar eerst even gezeten en bijgekletst. Vervolgens zijn we het Albaicin ingedoken en hebben we een hapje gegeten op Plaza Larga en zijn we vervolgens naar Mirador San Nicolas geweest waar we genoten hadden van het prachtige uitzicht. Terug thuis ben ik even op bed gaan liggen, maar slapen is niet geworden met die warmte. Verder ga ik vanavond even een kijkje nemen op de Feria van Sevilla met een aantal vrienden.

Tot slot zal ik jullie een update geven over het verhaal van la Fantasma, want er is weer genoeg leuks te vertellen, nou ja leuk… Ik was mijn verhaal dus geëindigd dat Claudia La Fantasma ’s nachts was tegengekomen op de gang. Nou het moet niet gekker worden, want dinsdagavond kwam ik om 1 uur thuis en ik was bijna boven toen ik opeens Maria zag, ik schrok me de pleures, maar herstelde me snel. Ze vertelde dat ze weer terug van vakantie was met haar familie (ik geloofde het bijna, maar niet heus) en dat ze volgende week examens had. Zodra ze weg was, rende ik de trap op en vloog naar binnen om deze gebeurtenis met Tom en Lorraine te delen. Onderweg zag ik dat haar deur dicht was en het gekke was dat Tom en Lorraine haar helemaal niet gezien of gehoord hadden, bizar.

Goed, dat was dus de laatste keer dat ik haar heb gezien en zal zien, want gisteren vertelde de huisbaas dat Maria niet meer terugkomt en dat hij haar kamer op gaat ruimen. Het einde van een heel bizar verhaal, maar geloof mij het doet het goed op feestjes en partijen ;)

Nou lieve lezers, dit was dan mijn allerallerlaatste blog vanuit Granada, maar wees niet getreurd volgende week als ik thuisthuis weer fijn op de bank zit zal ik met een lach en een traan over mijn laatste paar dagen vertellen.