Semana 17

6 juni 2017 - Granada, Spanje

Holaaaa,

Woehoeeeeeeeee, mijn mini vakantie is begonnen!!! Na gisteren mijn laatste tentamen gemaakt te hebben, zit het erop! Vandaar dat ik nog niet eerder in de gelegenheid ben geweest om mijn blog te schrijven, want tot maandagmiddag was ik druk aan het leren. Aangezien dat de afgelopen week ook weer uit studeren bestond, heb ik niet veel bijzonders gedaan, maar ik heb wel een goed vervolg op het verhaal van ‘La Fantasma’

Maandag stond net zoals de meeste dagen in het teken van studeren… na de hele dag gestudeerd te hebben, was het ’s avonds wat tijd voor wat ontspanning en heb samen gegeten met Tom en Lorraine, zoals elke maandag, en had ik lekker kip tandoori gemaakt, dat was smullen!

Dinsdagochtend had ik mijn allerlaatste les en dat was Cultuur, helaas was het niet de meest interessante les, maar al met al was het een zeer interessant vak en heb ik een hoop bijgeleerd! Hierna ben ik snel naar huis gegaan om verder te studeren. Gedurende de dag had ik ook contact met een aantal klasgenootjes die ook als een berg op zagen tegen het examen kunst, aangezien de hoeveelheid stof niet te doen was en niemand enig idee had hoe het tentamen eruit zou komen te zien.

Woensdag was het dan zover, het eerste examen van de universiteit: Kunst. Ik wist niet wat ik moest verwachten, maar dit had ik dus totaal niet zien aankomen. Nadat iedereen klaar zat en de blaadjes werden uitgedeeld door de geliefde docent, herhaalde ze haar basisregels: geen spelfouten en allen vragen moeten beantwoord worden. Toen dacht ik nu komt het tentamenblaadje eraan, maar nee hoor, ze begint hardop 3 dingen op te noemen uit de thema’s die we behandeld hebben. Het duurde een paar seconde, voordat ik het doorhad, maar dat was dus het tentamen. Ik heb de vragen proberen te beantwoorden, maar of het goed genoeg is betwijfel ik, maar we wachten af. Daarna heb ik nog wat gedronken met een aantal klasgenoten, want het was de laatste keer dat ik sommige van hen zag…

Donderdag moest ik ook weer aan de studie. Ondertussen is er als het waren een studieclubje ontstaan bestaande uit Tom, Lorraine en ik, aangezien we tegelijkertijd tentamens hebben, waardoor de woonkamer een bibliotheek is geworden. Er heerst stilte en je ziet overal papieren, haha. Maar van zo’n hele dag binnen zitten, wordt ik niet bepaald heel vrolijk, dus ’s avonds ben ik met Javier en Erick tapas gaan eten. De tapas waren niet geweldig, maar we hebben gezellig gekletst die avond over van alles en nog wat!

Verrassend genoeg heb ik vrijdag gestudeerd, en over het algemeen ging dit best goed, maar het valt toch best tegen om een theoretisch vak in het Spaans te leren, want je komt begrippen tegen waarvan je je afvraagt of je ze ooit zult onthouden, maar we gaan vrolijk door. Ook vandaag ben ik weer even uit de studeerclub ontsnapt om samen met Giorgia ergens wat te gaan drinken en even bij te kletsen!

Goed mijn weekend in een woord: studeren! Fissa! Maar goed, hoort er ook bij. Verder heb ik nog met Joost geskypt en ben ik zaterdagavond gezellig tapas gaan eten met Isabel en Magdalena in mijn favoriete bodega.

Maandag was het dan zover, het tentamen, maar aangezien dit pas om half 7 ’s avonds was, ja ik weet het, die tijden blijven raar en wennen nooit helemaal, had ik overdag ook nog de tijd om alles door te namen. ’s Middags ben ik naar de uni gegaan waar ik nog samen met een klasgenootje gestudeerd heb en om half 7 was het dan zover. Het tentamen bestond uit 20 meerkeuzevragen en 10 open vragen en het was goed te doen!

Nu hebben jullie al heel de blog gelezen en dan zitten jullie nog steeds met de vraag, hoe het gaat verhaal van ‘La Fantasma’ verder, goed ik zal jullie niet langer in spanning houden. Tot op de dag van vandaag staat haar kamerdeur nog steeds op een kier en lijkt het er ook niet op dat ze voorlopig teruggaat komen. Terwijl ik zondagavond rustig aan het studeren was, hoor ik Lorraine en Tom plotseling gillen en schreeuwen, dus ben ik maar even gaan kijken wat er aan de hand was. Wat bleek, ze konden hun nieuwsgierigheid niet bedwingen en besloten nogmaals een kijkje in de kamer van Maria te nemen (Claudia en Lorraine zijn al eens eerder geweest). De reden dat ik niet naar binnen ga is dat er een stank van die kamer afkomt, waardoor ik pas, maar ze hebben dus ontdekt wat de reden van de stank is. In haar kast staat namelijk een lege plastic ijsverpakking met plas erin, ja plas, sorry voor dit onsmakelijke verhaal, maar ik kan het helaas niet mooier maken. Logisch dus dat het daar enorm stinkt in en rondom haar kamer… Toen we dit verhaal aan een van onze andere huisgenoten vertelden, bleek hij ook nog een interessant detail te hebben waar ik helaas minder blij van werd. Claudia heeft ‘La Fantasma’ namelijk een week geleden een keer ’s nachts op de gang gezien… ze komt zo nu en dan dus nog weleens terug blijkbaar, ze maakt haar naam hierdoor in ieder geval wel waar, want ze spookt ’s nachts door de gangen…

Zo, dat was ‘m weer voor deze week, ik ga genieten van mijn minivakantie!

Besos,

Sanne