Semana 14

15 mei 2017 - Granada, Spanje

Holaaaaaa,

Het is zo ver het aftellen gaat beginnen. Deze week gaat mijn laatste maand in... al zijn het nog wel iets meer dan 4 weken maar eigenlijk wil ik daar nog niet te veel aan denken en dat doe ik dus maar ook maar niet haha er zijn genoeg andere dingen zoals bijvoorbeeld mijn tentamens van de taalcursus aankomende dinsdag... maar eerst maar eens over afgelopen week vertellen die op het weekend na niet heel spannend was aangezien ik flink aan de studie moest (en ik ook heb gedaan, niet geheel onbelangrijk).

Maandag begon de week zoals gewoonlijk met een lesje kunst. Daar waar de lessen vorige week nog wel te doen en interessant waren, was het vandaag echt om te huilen... Het enige positieve aan de les was het feit dat ze aangaf dat deze week de laatste lessen waren!!
Daarna had ik Lingüística en ben ik naar huis gegaan om daar te werken aan de eindopdracht voor dit vak. 's Avonds heb ik gezellig geskypt met mijn huisgenootjes Jonta en Maxime en daarna avondgegeten met Tom en Lorraine

Dinsdag had ik s ochtends Cultuur en heb ik s middags weer verder gewerkt aan de eindopdracht voor Lingüística en tot slot had ik de taalcursus. Hierna ben ik met Nico en Thibault naar tapas internacionales gegaan omdat we gratis mochten omdat het de vorige keer niet goed was gegaan. Het was dit keer weer hetzelfde drama dus het wad de laatste keer dat ik daar was. Leuk concept slechte uitvoering.

Woensdag had ik dan eindelijk mijn LAATSTE LES KUNST! Het was dit keer geen drama maar toch fijn om er vanaf te zijn. Hierna had ik een les Lingüística en een daarop volgende afspraak met de docent voor het vragen van feedback op de opdracht. Ik ben goed op weg dus dat is heel fijn! Daarna heb ik de laatste aantekeningen voor Kunst uitgewerkt en huiswerk voor de taalcursus gemaakt. s Avonds had ik nog met Javier en Camila te gaan eten bij 100montaditos aangezien we dit al veel te lang niet hadden gedaan.

Donderdag had ik weer cultuur en heb ik s middags huiswerk voor Spaans gemaakt om daarna door te gaan naar mijn laatste normale les van de taalcursus. Het was wel een leuke les want we gingen een spel doen om een deel van de stof te herhalen en hierbij zaten ook een aantal vragen om te kijken hoe goed we elkaar eigenlijk kenden (dat viel soms nog best tegen). Vervolgens ging ik naar huis en heb ik snel mijn kamer in orde gemaakt want Bente en Fay kwamen om mij een weekendje op te zoeken, dus die heb ik om kwart over 11 opgehaald bij de bushalte. Het was meteen weer als vanouds en hebben even goed bijgekletst.

Helaas was het de afgelopen dagen niet zo goed weer geweest en dat was vrijdag niet veel beter. Nee Granada is niet alleen maar mooi k weer. Om de twee weken zijn er wel een paar slechte dagen maar dat mag de pret niet drukken. Na samen boodschappen gedaan te hebben in de regen, hebben we bij mij thuis ontbeten waar de meiden zich verbaasden over de rust (rond een uur of 1,2 komen de rest van mijn huisgenootjes pas tot leven). Vervolgens heb ik ze een tour gegeven door het centrum van de stad en heb ik ze kennis laten maken met churros met chocolade zoals dat hier in Spanje gegeten wordt en dat viel goed in de smaak. Na gestopt te zijn bij een paar winkeltjes zijn we naar het Albaicin gegaan en zijn we naar het uitzichtpunt San Nicolás geweest. Hierna wilde we een drankje gaan doen bij een barretje bij Plaza Larga maar toen het ging regenen zijn we blijven plakken en door de tapas die we erbij kregen was het helemaal geen straf. Thuis aangekomen hebben we nog wat sangria gedronken (met een leuk spelletje erbij, totaal wat anders wisten jullie dat Italiaanse kaarten totaal anders zijn dan die we in Nederland kennen ?!?) en hebben we ons klaargemaakt voor een avondje uit, maar voordat we op stap gingen, zijn we nog voor een drankje langs Bodega Antonio geweest. Het was een geslaagde nacht stappen geweest en we waren blij toen we eindelijk op bed lagen.

De volgende hebben we lekker uitgeslapen om daarna te ontbijten en ons klaar te maken voor weer een dagje Granada. Het was vandaag veel beter weer (lees geen regen, maar zon en de jas was zwaar overbodig). We zijn eerst naar Carmen de los Mártires gegaan waar we in rust hebben rondgelopen, genoten hebben hebben van verschillende mooie uitzichten, veel gelachen hebben en meerdere fotoshoots gehouden hebben. Vervolgens zijn we naar een uitzichtpunt gelopen waar ik nog niet eerder geweest was maar wel op mijn lijstje stond. Vanaf hier had je uitzicht op het alhambra, het Albaicin, barrio Sacromonte en een deel van de stad. Het was zeker de moeite waard. Hierna zijn we naar beneden gelopen en hebben we vast een tapas gegeten want daar hadden we allemaal wel zin in. Na twee winkels bezocht te hebben zijn we weer het Albaicin ingegaan om daar avond te eten. We hebben genoten van hamkroketjes, calamares en gefrituurde aubergine achtig. Hierna zijn we naar huis gegaan want we waren alledrie behoorlijk moe en zondag stond een dagje strand op de planning. Waar helaas niemand van mijne Spaanse vrienden mee naar toe ging doordat ze bedolven zijn door werk van de uni.

Rond half 11 vertrokken we vanuit Granada naar Playa de los Muertos (strand van de doden; vroeger kwamen hier veel lichamen van schipbreukelingen aan). Zo'n 3 later kwamen we dan eindelijk op de bestemming aan en na een pittige afdaling waren we dan echt op t strand! Het water was zo helder.... je kon overal de kwallen zien wat minder leuk was.. ik ben helaas een keer gestoken maar heb het overleefd. Het water was overigens nog wel behoorlijk koud maar wel heel verfrissend. We hebben heerlijk van het zonnetje genoten en zijn lekker uitgerust.

Morgen zijn Bente en Fay nog een half dagje in Granada en dan gaan ze het Alhambra bezoeken. Ik moet daarentegen weer naar school toe en de boeken in want er moet nog wel wat gestudeerd worden voor dinsdag...

Besos desde Granada,

Sanne

1. Bente Bänffer:
    15 mei 2017
    Aaah leuk verhaal, klinkt alsof het heel gezellig Is, met die twee vriendinnen van je
  2. Chantal:
    15 mei 2017
    Door jouw verhalen staat Granada op mijn bucketlist!