Semana 8

3 april 2017 - Granada, Spanje

Holaaaaaaa,

Hoe is het met iedereen??

De week begon zoals gewoonlijk weer met een lesje kunst ditmaal zonder problemen. Ik had vandaag geen Lingüística, omdat er deze week een praktijkles gepland stond en de klas daarom in twee groepen was verdeeld, maar die tijd kon ik mooi gebruiken om aan kls en andere vakken te werken. 's Middags had ik Tom heel lief aangekeken of hij weer een keer zijn lekkere couscous wilde maken met veel groente en dat wilde hij, happy me. We waren dit keer ook maar weer met z'n drieën maar dat maakt het niet minder gezellig ;).

Dinsdagmorgen had ik Cultuur en de rest van de dag stond weer in het teken van werken voor school. 's Middags bij de taalcursus gingen we een klassieke Spaanse film kijken uit de tijd van Franco (de dictator die in Spanje aan de macht was vanaf het einde van de Spaanse burgeroorlog 1939 tot 1975). De film heet Bienvenido Mistermarshall en gaat over een Spaans dorpje dat zich voorbereid op de komst van de Amerikanen (die in Spanje nooit gekomen zijn). Hierna had ik met Giorgia, Nico en Thibault afgesproken om bij Ilyasse te gaan eten en Giorgia had 's ochtends speciaal pizzadeeg gemaakt, zodat we die avond een echte Italiaanse pizza konden eten! Het was heel gezellig en lekker maar voordat ik in bed lag was het alweer 2 uur... beetje jammer als je de volgende morgen om 7 uur op moet.

Na de les kunst had ik de praktijkles van Lingüística. Ik had geen idee wat ik hiervan moest verwachten maar het was echt een superleuke les. Het stond in het teken van elkaar leren kennen en de les was verdeeld in verschillende rondes. Zo begonnen we met de variant ik ga op vakantie en ik neem mee met onze namen. Best pittig als er zo'n 40 man mee doet haha. Hierna kregen we allemaal een onderdeel van het handlezen. Allereerst was het de bedoeling dat je degene met dezelfde informatie opzocht en dan informatie met elkaar ging uitwisselen en oefenen. Vervolgens moest je opzoek gaan naar mensen die andere delen van je hand konden lezen. Tot slot werd de klas opgedeeld in 3 groepen van 10 en kreeg je een blaadje voor je waar je in een regel moest opschrijven hoe jij dacht dat je buurman/buurvrouw was (alleen positieve dingen) en dat ging vervolgens de kring rond waardoor iedereen uiteindelijk op een A4tje had staan wat andere mensen over jou dachten. Een bijzonder maar interessante les! 's Avonds ben ik gezellig met Javier en Camila bij 100montaditos gaan eten, op woensdag zij daar alle montaditos 1 euro dus dat is super chill! Thuis aangekomen was een er een etentje van de Franse Belgen met hun vrienden en ze hadden mosselen gemaakt en ze waren zo lief om mij ook wat te laten proeven!

Donderdagochtend stond er bij cultuur een bijzondere film op het programma namelijk el chien andaluz van Luis Buñuel. Dit is een van de bekendste surrealistische films en hij was heel bijzonder hahah. Hierna thuis verder gewerkt aan kls en de uren afgeteld totdat Joost zou komen. Verder was ik nog getrakteerd op een speculoos tiramisu van die Tom had gemaakt en speciaal voor mij bewaard had, omg het was zo lekker!!! Om kwart over 6 was het dan zover en ben ik naar Joost toegerend op het busstation. Vanaf hier zijn we met de bus naar mijn kamer gegaan en heb ik Joost alvast het een en ander van Granada laten zien. 's Avonds zijn we samen tapas gaan eten in een van mijn favoriete tapas barretjes. Het begin van een geslaagd weekend.

De volgende morgen hebben we uitgeslapen en na het ontbijt zijn we de stad in gegaan. We hebben verschillende kerkjes en pleintjes gezien en ook nog de overdekte markt. Voordat we naar het Albaícin gingen, zijn we eerst een tapsbar ingedoken waar we ontzettend geluk hadden, want we kregen een bordje paella als tapas en dat was smullen. Vervolgens heb ik Joost rondgeleid in el Albaicin en hebben we op een pleintje daar nog wat tapas gegeten. Hierna zijn we door de wijk Sacromonte gelopen, waar zigeuners vroeger grotwoningen hebben gebouwd en waar tegenwoordig nog steeds mensen wonen. Binnenkort ga ik hier meer van zien en te weten komen activiteiten van de taalschool als het goed is. Onze wandeling eindigde uiteindelijk bij het hoogste uitzichtpunt en hierna zin we terug naar huis gelopen. We hebben deze heerlijke dag afgesloten met een lekkere paella!

De volgende morgen hadden we met Giorgia afgesproken en zijn we gaan ontbijten bij een cafétje schuin tegenover mij waar het altijd druk is maar ik nog nooit geweest was. Het was heel gezellig en ik ben blij dat Joost Giorgia heeft leren kennen! Hierna zijn we naar Carmen de los Mártires geweest en hebben we wat gedronken bij een super deluxe hotel met een terras vanaf waar je een prachtig uitzicht hebt over de stad! Aangezien we gisteren al veel gelopen hadden, zijn we na een tapas teug naar huis gegaan en hebben we nog even met het thuisfront geskypt! Hierna hebben we op het mini balkonnetje van de woonkamer genoten van de laatste zonnestralen 's Avonds had Joost het geluk om kennis te maken met Javier en het was wederom weer gezellig geweest! We zijn hierna naar huis gegaan, want de volgende morgen moesten we op tijd op voor ons laatste dagje dat we in Málaga zouden doorbrengen.

De dag begon niet geheel vlekkeloos, want we we waren de deur nog maar net uit toen ik Joost vroeg waar zijn koffer was. Had hij die nog laten staan op mijn kamer, de grapjas. Om kwart over 10 zaten we gelukkig in de bus met koffer en om 12 uur kwamen we in Málaga aan. We waren naar het centrum gelopen en werden overwelmd door het toerisme. Overal toeristen, souvenirwinkels en toeristische restaurants, even een omschakeling, maar goed, dat overleefd te hebben ergens een hapje gegeten om vervolgens het teatro romano en alcazaba te gaan bezoeken, wat zeker de moeite waard was. Hierna zijn we langs de kathedraal gelopen, deze was helaas dicht, en uiteindelijk hebben we op een pleintje wat gedronken en daarna zijn we doorgegaan naar het strand. Mijn eerste keer op het strand hier! Een paar uurtjes later zijn we langs de haven en de vele strandtentjes naar het treinstation gelopen en daar hebben we nog een koffie gedronken. Helaas kwam toen het moeilijke moment om afscheid te nemen en dat viel zwaar, maar wat hebben we genoten van de afgelopen dagen samen!!!

Dikke kus vanuit Granada,

Sanne